کاهش وزن با طب فشاری

پورتال جامع صبا
فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
تبلیغات هزینه نیست!

تبلیغات هزینه نیست

تبلیغات

کاهش وزن با طب فشاری

کاهش وزن با طب فشاری

طب فشاری یکی از مدل‌های باستانی ماساژ نقطه‌ای بدن است که بر اساس فرضیات طبی سنتی چینی سبب افزایش انرژی بدن می‌شود. شما قادر هستید با فشار دادن نقاط خاصی از بدن، جریان انرژی را افزایش داده و سبب عملکرد هرچه بهتر بدن بشوید.

برای آشنایی با نقاط فشار حساس بدن و افزایش سوخت‌وساز و انرژی‌های جسمی از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

 

 

 

با انجام دادن تمرینات ساده‌ای که در زیر آموزش داده شده‌اند، می‌توانید آرامش بیشتری به بدن خود برسانید. البته پیش از انجام آنها خوب است با تنفس‌های عمیق و صحیح، بدن را برای کسب انرژی مهیا و آماده کنید.

 

 

 

گوش

 

با ماساژ دادن این نقطه، سوخت و سازتان را تسریع خواهیدکرد، که به از دست دادن سریع‌تر وزن در تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند. باید با انگشت شصت برای یک دوره‌ی زمانی ۳ دقیقه‌ای، سه‌بار در روز، با فشاری یک‌نواخت و مداوم گوش ماساژ داده‌شود.

 

 

 

ماهیچه ذوزنقه ای

 

این نقطه در کمر شما قرار دارد و نقطه ای است که در آن گردن با شانه برخورد می کند و مستقیم با نوک پستان شما در تماس است، برای یک دقیقه به این نقطه فشار وارد کنید، سپس در طرف مقابل بدن خود تکرار کنید، روزانه این کار را تکرار کنید.

 

 

 

لب فوقانی

 

این نقطه درست بینِ بینی و لب بالایی واقع شده‌است. لازم است دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه آن را تحریک کنید. این ماساژ در کنترل گرسنگی و اضطراب مفید است. اگر وقتی استرس دارید زیاد غذا می‌خورید، پس این روش برای‌تان عالی است.

 

 

 

پل بینی

 

در مقابل آینه بایستید، نقاط فشار در بین چشم‌های خود که همان پل بینی هستند را پیدا کنید. با انگشتان دست از داخل چشم به طرف بینی فشار داده و بکشید.

 

 

 

ساعد

 

این یکی از نقاط کلیدی ‌بدن است زیرا هر جزئی از انرژیِ درونی‌تان از این نقطه عبور می‌کند. با ماساژ دادن این نقطه، گرمایِ‌ اضافیِ بدن را خارج می‌کنید و به بهبود کار روده کمک می‌کنید.

 

 

این نقطه را باید ۲-۳ بار در روز برای یک دوره‌ی ۱ دقیقه‌ای ماساژ دهید.

 

 

 

 

 

ساق

 

این نقطه اکثرا در طب فشاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن زو سان لی می‌گویند. فشار این نقطه نه‌تنها هضم را بهبود می‌بخشد، بلکه برخی فرآیندهای التهابی در بدن را نیز فرو می‌نشاند.

 

 

 

نقطه‌ی منتسب به طول عمر یا نقطه‌ای علیه صدها بیماری است. این نقطه در زیر کلاهک زانو قرار دارد.

 

 

 

به‌منظور پیدا‌کردنِ دقیق‌تر این نقطه، زانوی‌تان را با کف دست‌تان بپوشانید، اگر زانوی چپ‌تان را انتخاب می‌کنید، از دست چپ‌تان استفاده کنید، و بالعکس. این نقطه بینِ انتهای انگشت کوچک و انگشت حلقه‌تان به شکل فرورفتگیِ پایینی بین استخوان‌ها است.

 

 

 

ماساژ روزانه‌ی این نقطه در بعدازظهر، برای کاهش وزنی تا یک پوند (۴۵۴ گرم) در هفته مناسب است.

 

 

 

این نقطه باید ۹ بار در هر پا، موافق عقربه‌های ساعت ماساژ داده‌شود.

 

 

 

۱۰ دقیقه در مجموع (۵ دقیقه برای هر پا). ولی بلافاصله پیش از رفتن به رختخواب این ماساژ را انجام ندهید، چرا که می‌تواند باعث بی‌خوابی شود.

 

 

 

در طول مدتی‌که فشار وارد می‌کنید ناراحتیِ اندکی حتی درد، را تجربه خواهیدکرد، این دقیقا همان چیزی است که انتظار می‌رود، در غیر این صورت نتایج مطلوبی حاصل نخواهدشد.

 

 

 

بین ابرو ها

 

به طور غریزی، بسیاری از ما فشاری را روی شیب بین چشمان خود وارد می کنیم در زمانی که خسته می شویم و این ممکن است ثابت کند که طب فشاری کار می کند و جواب می دهد، نقطه ای را که بین چشمان شما که کمی بالاتر از پل بینیتان قرار دارد را پیدا کنید و به آرامی آن را برای یک دقیقه فشار دهید.

 

 

 

مرکز پیشانی در فاصله بین ابروها

 

بسیاری از انسان‌ها به‌صورت ناخودآگاه هنگامی که خسته می‌شوند، وسط پیشانی، نقطه میانی ابروها را فشار می‌دهند. این نقطه درست در بالای بینی واقع شده است و شما می‌توانید با فشار یک دقیقه‌ای در هر روز از خستگی و فشار بدن کاسته و موجب افزایش سوخت‌وساز بدن بشوید.

 

 

 

آرنج

 

بخش داخلی آرنج از دیگر نقاط فشار است که می‌توانید هر روز یک دقیقه فشار دهید.

 

 

 

 

کف پاها

 

پاها نه تنها برای راه رفتن هستند، بلکه برای متابولیسم و سلامت بهتر عمل می کنند، هر یک از نقاط فشاری که در تصویر بالا است را برای داشتن بهترین نتیجه ماساژ دهید.

 

 

 

زانو

 

زانو یکی از نقاط فشار بدن است که با ماساژ دادن آن به صورت روزانه می‌توانید سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و لاغر شوید.

 

 

 

دست 

 

پس از ماساژ دادن دیگر نقاط بدن، به سراغ دست‌ها بروید. منطقه بین شست و دیگر انگشتان دست را هر روز یک دقیقه فشار دهید.

نظرات
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تلگرام آپارات نماشا  آندروید  ارسال پیام تماس با ما تبلیغات خوراک  سایت نقشه سایت فروشگاه